PPS 12 R
Přívěsná přenosná motorová sříkačka PPS 12 R
Technický popis:
Přívěsná přenosná motorová stříkačka (dále jen PPS 12 R) se skládá z vlastní přenosné motorové stříkačky PS – 12 R včetně příslušenství a přívěsu se skříňovou karosérií, kde je stříkačka uložena. Vnitřní prostor skříňové karosérie je speciálně upraven a vybaven požární výzbrojí.
Stříkačka PPS 12 R je určena pro požární jednotky v průmyslových a zemědělských závodech a menších obcích, kde jsou k dispozici dostatečné vodní zdroje. Vlastní stříkačku PS 12 R lze přenášet čtyřmi osobami a proto jí lze použít při hašení požáru k nasazení i na špatně přístupný vodní zdroj.
MOTOR ŠKODA 981 S PŘÍSLUŠENSTVÍM
K pohonu čerpadla je používán upravený motor Škoda 981. Je to benzínový, karburační, čtyřdobý, vodou chlazený čtyřválec s rozvodem OHV. Blok motoru je zhotoven z hliníkové slitiny. Vložené válce jsou zhotoveny ze speciální šedé litiny, jsou uspořádány v řádě a těsněny měděnými vyrovnávacími kroužky. Hlava válců je ze šedé litiny společná pro všechny válce, snímatelná. Spodní víko motoru je lisováno z ocelového plechu je upraveno na chlazení oleje. Kryt hlavy válců je vylisován z ocelového plechu a je opatřen otvorem s uzávěrkou pro olej a větracím hrdlem.
Písty jsou zhotoveny z hlinkové slitiny s tvarovaným dnem; jsou opatřeny dvěma těsnícími kroužky, jedním polostíracím a jedním stíracím. Pístní čepy jsou v ojnicích uloženy volně a v pístech jsou zajištěny pojistnými kroužky. Ojnice s dříkem profilu ,,I‘‘ jsou opatřeny výměnnými pánvemi s kompozicovou výstelkou: pouzdro v malé hlavě je bronzové. Klikový hřídel je vykován z uhlíkové oceli vcelku s protizávažími a je tepelně zpracován, staticky a dynamicky vyvážen. Vpředu je opatřen ozubcem pro roztáčecí kliku. V bloku motoru jsou tři dělená hlavní ložiska, opatřená pánvemi, vylitými kompozici.
ČERPADLO
Je odstředivé, vyrobeno převážně z hliníkové slitiny. Těleso čerpadla je přišroubováno spolu s muzikusem ke krytu setrvačníku motoru a tvoří tak s motorem jeden celek. V muzikusu je uloženo ložisko, které zachycuje axiální tlaky oběžného kola čerpadla. Ložisko je mazáno mazacím tukem. Náhon čerpadla je přímý. Hřídel čerpadla, na kterém je na drážkách uloženo oběžné kolo, je přírubou spojen se setrvačníkem motoru. V místě styku s ucpávkou je hřídel tvrdě chromován. Na nevyšším místě spirály čerpadla je umístěn rozvaděč s dvěma kulovými ventily se spojkami 75. Proti zpětnému vniknutí tlaku je v tělese rozvaděče zamontována zpětná klapka. K nouzovému zavodnění čerpadla je na sacím víku nálevka se zátkou. K připojení savic 110 je hrdlo sacího víka opatřeno závitem Rd 130 X ¼“
Technické údaje přívěsu:
Pohotovostní hmotnost | 480 kg |
Celková hmotnost | 900 kg |
Rozměry (d x v x š) | 3400 x 1800 x 1700 mm |
Výška podlahy od země | 560 mm |
Výška závěsného oka od země | 720 mm |
Rozchod kol | 1550 mm |
Pneumatiky | 6,40 – 15 |
Disková kola | 4,50 E – 1,5 |
Huštění pneumatik při plném zatížení | 0,18 MPa |
Počet a rozměry diskových kol | M 14 x 1,5 |
Maximální rychlost | 80 km/h |
Napětí elektrické sítě | 12 V , na přání 24 V |
Pérování | zkrut svazku listů |
Nájezdové úhly | vpředu 12° , vzadu 15° |
Technické údaje čerpadla:
Pohotovostní hmotnost | 185 kg |
Základní hmotnost (bez PH) | 164 kg |
Rozměry (d x v x š) | 900 x 835 x 603 mm |
Motor | Škoda 981 (Octavia Super) |
Počet válců | 4 |
Vrtání | 72 mm |
Zdvih | 75 mm |
Objem válců | 1221 cm3 |
Stupeň komprese | 7,5 |
Trvalý výkon při částečném zatížení | 25 kW při 3500 ot/min |
Nejmenší tlak mazacího oleje | 85 kPa |
Objem nádrže na palivo | 23 l |
Spotřeba paliva při jmenovitém výkonu | 11,5 l/hod |
Jmenovitý výkon | l/min | 1200 | 7200 | 600 |
při manometrickém tlaku | MPa (M H2O) | 0,8 (80) | 1,2 (120) | 0,8 (80) |
o sací výšce | m | 1,5 | 1,5 | 7,5 |
Jmenovité otáčky | 3500 ot/min | |||
Počet sacích hrdel 110 | 1 | |||
Počet výtlačných hrdel 75 | 2 | |||
Největší sací výška | 7,5 m |