PPS 12 R

Přívěsná přenosná motorová sříkačka PPS 12 R

Technický popis:

Přívěsná přenosná motorová stříkačka (dále jen PPS 12 R) se skládá z vlastní přenosné motorové stříkačky PS – 12 R včetně příslušenství a přívěsu se skříňovou karosérií, kde je stříkačka uložena. Vnitřní prostor skříňové karosérie je speciálně upraven a vybaven požární výzbrojí.

Stříkačka PPS 12 R je určena pro požární jednotky v průmyslových a zemědělských závodech a menších obcích, kde jsou k dispozici dostatečné vodní zdroje. Vlastní stříkačku PS 12 R lze přenášet čtyřmi osobami a proto jí lze použít při hašení požáru k nasazení i na špatně přístupný vodní zdroj.

MOTOR ŠKODA 981 S PŘÍSLUŠENSTVÍM

K pohonu čerpadla je používán upravený motor Škoda 981. Je to benzínový, karburační, čtyřdobý, vodou chlazený čtyřválec s rozvodem OHV. Blok motoru je zhotoven z hliníkové slitiny. Vložené válce jsou zhotoveny ze speciální šedé litiny, jsou uspořádány v řádě a těsněny měděnými vyrovnávacími kroužky. Hlava válců je ze šedé litiny společná pro všechny válce, snímatelná. Spodní víko motoru je lisováno z ocelového plechu je upraveno na chlazení oleje. Kryt hlavy válců je vylisován z ocelového plechu a je opatřen otvorem s uzávěrkou pro olej a větracím hrdlem.

Písty jsou zhotoveny z hlinkové slitiny s tvarovaným dnem; jsou opatřeny dvěma těsnícími kroužky, jedním polostíracím a jedním stíracím. Pístní čepy jsou v ojnicích uloženy volně a v pístech jsou zajištěny pojistnými kroužky. Ojnice s dříkem profilu ,,I‘‘ jsou opatřeny výměnnými pánvemi s kompozicovou výstelkou: pouzdro v malé hlavě je bronzové. Klikový hřídel je vykován z uhlíkové oceli vcelku s protizávažími a je tepelně zpracován, staticky a dynamicky vyvážen. Vpředu je opatřen ozubcem pro roztáčecí kliku. V bloku motoru jsou tři dělená hlavní ložiska, opatřená pánvemi, vylitými kompozici.

ČERPADLO

Je odstředivé, vyrobeno převážně z hliníkové slitiny. Těleso čerpadla je přišroubováno spolu s muzikusem ke krytu setrvačníku motoru a tvoří tak s motorem jeden celek. V muzikusu je uloženo ložisko, které zachycuje axiální tlaky oběžného kola čerpadla. Ložisko je mazáno mazacím tukem. Náhon čerpadla je přímý. Hřídel čerpadla, na kterém je na drážkách uloženo oběžné kolo, je přírubou spojen se setrvačníkem motoru. V místě styku s ucpávkou je hřídel tvrdě chromován. Na nevyšším místě spirály čerpadla je umístěn rozvaděč s dvěma kulovými ventily se spojkami 75. Proti zpětnému vniknutí tlaku je v tělese rozvaděče zamontována zpětná klapka. K nouzovému zavodnění čerpadla je na sacím víku nálevka se zátkou. K připojení savic 110 je hrdlo sacího víka opatřeno závitem Rd 130 X ¼“

Technické údaje přívěsu:

Pohotovostní hmotnost 480 kg
Celková hmotnost 900 kg
Rozměry (d x v x š) 3400 x 1800 x 1700 mm
Výška podlahy od země 560 mm
Výška závěsného oka od země 720 mm
Rozchod kol 1550 mm
Pneumatiky 6,40 – 15
Disková kola 4,50 E – 1,5
Huštění pneumatik při plném zatížení 0,18 MPa
Počet a rozměry diskových kol M 14 x 1,5
Maximální rychlost 80 km/h
Napětí elektrické sítě 12 V , na přání 24 V
Pérování zkrut svazku listů
Nájezdové úhly vpředu 12° , vzadu 15°

Technické údaje čerpadla:

Pohotovostní hmotnost 185 kg
Základní hmotnost (bez PH) 164 kg
Rozměry (d x v x š) 900 x 835 x 603 mm
Motor Škoda 981 (Octavia Super)
Počet válců 4
Vrtání 72 mm
Zdvih 75 mm
Objem válců 1221 cm3
Stupeň komprese 7,5
Trvalý výkon při částečném zatížení 25 kW při 3500 ot/min
Nejmenší tlak mazacího oleje 85 kPa
Objem nádrže na palivo 23 l
Spotřeba paliva při jmenovitém výkonu 11,5 l/hod
Jmenovitý výkon l/min 1200 7200 600
při manometrickém tlaku MPa (M H2O) 0,8 (80) 1,2 (120) 0,8 (80)
o sací výšce m 1,5 1,5 7,5
Jmenovité otáčky   3500 ot/min    
Počet sacích hrdel 110   1    
Počet výtlačných hrdel 75   2    
Největší sací výška   7,5 m